Questões Concurso Senado Federal

Pesquise questões de concurso nos filtros abaixo

Listagem de Questões Concurso Senado Federal

Text I

The New Rules of Data Privacy

      The data harvested from our personal devices, along with our trail of electronic transactions and data from other sources, now provides the foundation for some of the world’s largest companies. […] For the past two decades, the commercial use of personal data has grown in wild-west fashion. But now, because of consumer mistrust, government actions, and competition for customers, those days are quickly coming to an end.
       For most of its existence, the data economy was structured around a “digital curtain” designed to obscure the industry’s practices from lawmakers and the public. Data was considered company property and a proprietary secret, even though the data originated from customers’ private behavior. That curtain has since been lifted and a convergence of consumer, government, and market forces are now giving users more control over the data they generate. Instead of serving as a resource that can be freely harvested, countries in every region of the world have begun to treat personal data as an asset owned by individuals and held in trust by firms.
      This will be a far better organizing principle for the data economy. Giving individuals more control has the potential to curtail the sector’s worst excesses while generating a new wave of customer-driven innovation, as customers begin to express what sort of personalization and opportunity they want their data to enable. And while Adtech firms in particular will be hardest hit, any firm with substantial troves of customer data will have to make sweeping changes to its practices, particularly large firms such as financial institutions, healthcare firms, utilities, and major manufacturers and retailers.
     Leading firms are already adapting to the new reality as it unfolds. The key to this transition — based upon our research on data and trust, and our experience working on this issue with a wide variety of firms— is for companies to reorganize their data operations around the new fundamental rules of consent, insight, and flow.
[…]
    Federal lawmakers are moving to curtail the power of big tech. Meanwhile, in 2021 state legislatures proposed or passed at least 27 online privacy bills regulating data markets and protecting personal digital rights. Lawmakers from California to China are implementing legislation that mirrors Europe’s GDPR, while the EU itself has turned its attention to regulating the use of AI. Where once companies were always ahead of regulators, now they struggle to keep up with compliance requirements across multiple jurisdictions. 

Adapted from: https://hbr.org/2022/02/the-new-rules-of-data-privacy
February 25, 2022 – Retrieved September 6, 2022


Based on Text I, mark the statements below as true (T) or false (F).
( ) Advertising firms will be majorly affected by changes in data privacy rules. ( ) Formerly, control over personal data for commercial purposes followed tight guidelines. ( ) Legislators have currently been lax on users’ assent of their data.
The statements are, respectively,

Com relação às competências estabelecidas no Código de Trânsito Brasileiro, analise as afirmativas a seguir e assinale (V) para a verdadeira e (F) para a falsa.

( ) A coleta de dados estatísticos e a elaboração de estudos sobre acidentes de trânsito e suas causas pode ser realizada tanto pela Polícia Rodoviária Federal como por órgãos e entidades executivas rodoviárias da União, dos estados e dos municípios.

( ) As câmaras temáticas são órgãos técnicos vinculados ao CETRAN.

( ) A fiscalização de trânsito pode ser realizada pela Polícia Militar dos Estados e do Distrito Federal, de acordo com convênio firmado com o órgão ou entidade executiva do trânsito.

As afirmativas são, na ordem apresentada, respectivamente,

#Questão 1023570 - Governança de TI, ITIL, FGV, 2022, Senado Federal, Analista Legislativo - Análise de Sistemas

Você foi convidado a auxiliar o time de Governança de TI que defenderá a adoção de boas práticas ITIL® dentro da Brasil Eventos.
Em meio aos debates, uma parte do conselho administrativo questiona a adoção dos processos de Transição do Serviço, argumentando que seus controles poderão atrasar as entregas e consequentemente os negócios da empresa.
Com base nestes questionamentos, o time de Governança de TI irá elaborar um relatório para a defesa das boas práticas e você ficou responsável por elencar os objetivos do processo de planejamento e suporte da transição do serviço segundo a ITIL®.
Com relação aos objetivos do processo de planejamento e suporte da transição do serviço que, segundo a ITIL®, deverão constar no relatório.
Avalie se são objetivos do relatório:
I. fazer com que os recursos planejados nas fases de Estratégia de Serviço e Desenho do Serviço sejam realizados na fase de Operação de Serviço.
II. contribuir para a melhoria da qualidade dos serviços de TI.
III. garantir que o acesso aos serviços de TI acordados seja fornecidos apenas aos autorizados a receber por estes serviços.
IV. coordenar as atividades de fornecedores, equipes de suporte através de projetos, sempre que necessário.
V. identificar e gerenciar riscos do serviço de TI.
Estão corretos, apenas

#Questão 1024655 - Legislação de Trânsito, Infrações, FGV, 2022, Senado Federal, Técnico Legislativo - Policial Legislativo

Considerando o regramento legal previsto no Código de Trânsito Brasileiro atinente às normas de circulação e conduta, bem como às infrações e penalidades de trânsito, assinale a afirmativa incorreta

A partir dos anos 1980, os mecanismos federais de incentivo à cultura foram configurados sistematicamente, constituindo-se em políticas públicas.
A esse respeito, avalie as afirmativas a seguir e assinale (V) para a verdadeira e (F) para a falsa.
( ) A Lei Sarney (7.505/1986) foi pioneira nas normas de incentivo à cultura brasileira, mas não exigia aprovação técnica do governo dos projetos a serem financiados, bem como não estabelecia critérios para equidade na distribuição dos recursos.
( ) A Lei Rouanet (8.313/1991) pressupõe avaliação técnica de parecerista, análise e sugestões da Comissão Nacional de Incentivo à Cultura (CNIC), e aprovação do financiamento com recursos do Ministério da Cidadania.
( ) O Fundo Nacional da Cultura (FNC) tem a finalidade de estimular a distribuição regional equitativa dos recursos a serem aplicados na execução de projetos culturais e artísticos.
As afirmativas são, respectivamente,

Navegue em mais matérias e assuntos

{TITLE}

{CONTENT}

{TITLE}

{CONTENT}
Estude Grátis