Questões de Língua Inglesa do ano 2016

Pesquise questões de concurso nos filtros abaixo

Listagem de Questões de Língua Inglesa do ano 2016

#Questão 591109 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, FGV, 2016, SME/SP, Professor de Ensino Fundamental II e Médio

According to Jordão (2013), critical pedagogy differs from structuralist pedagogies because, among other reasons, it

#Questão 591110 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, FGV, 2016, SME/SP, Professor de Ensino Fundamental II e Médio

Critical literacy supporters tend to see the discourse of “the now ‘classic’ critical pedagogies of the 80s and 90s” (Jordão, 2013, p. 290) as being

#Questão 591111 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, FGV, 2016, SME/SP, Professor de Ensino Fundamental II e Médio

Critical literacy emphasizes the need to use language as a vehicle for social change. One of the strategies a teacher may use for this purpose is

#Questão 591112 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, FGV, 2016, SME/SP, Professor de Ensino Fundamental II e Médio

The move from English as a Foreign Language (EFL) to English as a Lingua Franca (ELF) has promoted

#Questão 591113 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, FGV, 2016, SME/SP, Professor de Ensino Fundamental II e Médio

Based on Siqueira (2011), analyse the statements below.

I. ELF has derived from “native” speakers and is a unique variety of English.

II. Most interactions in ELF today are between “non-native” speakers.

III. ELF has become a diverse, multiple and nomad language.

IV. It is possible to codify a general variety of ELF.

Choose the correct answer:

Navegue em mais matérias e assuntos

{TITLE}

{CONTENT}

{TITLE}

{CONTENT}
Estude Grátis