Questões de Língua Inglesa do ano 2009

Pesquise questões de concurso nos filtros abaixo

Listagem de Questões de Língua Inglesa do ano 2009

#Questão 481251 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, CESGRANRIO, 2009, DECEA, Técnico de Defesa e Controle de Tráfego Aéreo

In “The shift from method-based pedagogy to postmethod pedagogy, however, is seen as much more fundamental because it seeks to provide an alternative to method rather than an alternative method.” (lines 38-41), the author implies that

#Questão 481253 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, CESGRANRIO, 2009, DECEA, Técnico de Defesa e Controle de Tráfego Aéreo

“Schmidt (2001) argues that it ‘largely determines the course of language development’ ” (lines 18-20) “It should be remembered that advocates of both CLT and TBLT have been using the term context mainly to refer to linguistic and pragmatic features of language and language use.” (lines 27-30)

Which of the alternatives below correctly explains the use of italics in the two fragments above?

#Questão 481255 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, CESGRANRIO, 2009, DECEA, Técnico de Defesa e Controle de Tráfego Aéreo

This passage is most likely part of

#Questão 481257 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, CESGRANRIO, 2009, DECEA, Técnico de Defesa e Controle de Tráfego Aéreo

The communicative intention of Text 3 is to

#Questão 481259 - Língua Inglesa, Interpretação de Texto, CESGRANRIO, 2009, DECEA, Técnico de Defesa e Controle de Tráfego Aéreo

There is no link between performance dissimilarities and language proficiency in the communication between pilots and air traffic controllers.

Navegue em mais matérias e assuntos

{TITLE}

{CONTENT}

{TITLE}

{CONTENT}
Estude Grátis